Beskrivning
Vänligen observera:
Detta är en nedladdningsbar vara som registrerade kunder kan hämta via Mitt konto alternativt via bifogad länk i e-post efter köp av licens. Den licensierade produkten levereras i format och upplösningar enligt specifikation (vänligen se Mer information).
Materialet inkluderar texturer för Base Colour (Albedo), Normal, Ambient Occlusion, Roughness, Metallic och Displacement (Height). Jämte de separata texturfilerna inkluderas även Ambient Occlusion, Roughness och Metallic som en kanalpackad texturfil, för att minska antalet texturfiler som renderingsprogrammet behöver ladda in vid rendering (om inte endast Roughness av de tre används i Ditt workflow, det vill säga, då antalet vore detsamma).
Texturfilerna levereras i två olika upplösningar, nämligen 2048×2048 (2K) samt 4096×4096 (4K). Filformatet är 16-bitars OpenEXR, kodad med half-precision floating-point och PIZ-komprimerad. Samtliga texturfiler i upplösningen 2K uppnår en sammanlagd filstorlek på 38.9 MB, och i upplösningen 4K väger dessa in på 148 MB. Dock inkluderar dessa filstorleksvärden både de separata texturerna för AO, Roughness och Metallic samt den kanalpackade varianten av desamma, vilket ger en till viss del missvisande övervikt i förhållande till det urval av texturer som lämpligen passar just Ditt workflow.
Vänligen notera att denna produkt endast inkluderar de texturfiler som gemensamt representerar materialet, och inte är att se som en ”plug & play”-lösning för att erfå materialet ”direkt-ur-lådan” – texturerna behöver implementeras i en adekvat konfigurerad materialfil/-nod, med en kompatibel shader angiven, för att erfå de egenskaper som texturfilerna definierar (men renderingsprogrammet tolkar). I förhandgranskningsbilderna ovan (notera att visualiseringsscenen ej är inkluderad i produkten) används Unreal Engine 4.25 för att visualisera materialet som texturerna definierar, renderad med standard-shadern ”Default Lit”.